Sâmbătă, 13 octombrie, aproape 50 de ingineri, IT-iști, urbaniști, arhitecți, designeri, artiștii, specialiști în psihologie sau sociologie, timp de peste 9 ore au căutat împreună soluții ce pot face lumea offline mai interesantă și mai accesibilă prin intermediul tehnologiei.
Totul s-a întâmplat în cadrul CitySense Hackathon 2.0: Interacțiunea Offline, desfășurat într-un spațiu recent deschis în Sibiu, ToolHouse MakerSpace. Evenimentul a plecat de la modelul 8 ore peste program pentru o cauză bună și a pus la bătaie 26.850 lei, pentru implementarea prototipurilor celor mai bune idei.
Hackathonul a urmărit îmbunătățirea interacțiunii offline în patru direcții:
1. Implicare civică
2. Sport și mișcare
3. Incuziune socială
4. Cartiere și vecinătăți
De asemenea, în cadrul evenimentului, un reprezentant Helpific a prezentat platforma, ce vine în sprijinul persoanelor cu dizabilități și care a fost dezvoltată în urma unui hackathon similar, din Estonia.
Conform votului de la final, două proiecte au fost desemnate câștigătoare și vor primi finanțare pentru implementarea unor prototipuri în Sibiu: Music Hub și Play in It.
Primul presupune crearea unui spațiu de întâlnire și experimentare muzicală. „Music Hub reprezintă locul și contextul întâlnirii între oameni pasionați de muzică, de artă. Profesioniști sau amatori, ei pot împărtăși idei, abilități și experiențe, într-un cadru ce oferă inspirație și creativitate, instrumentele necesare parcursului artistic. Un loc în care se vor naște idei muzicale, formule artistice, evenimente culturale, unde vei putea învăța și vei putea fi învățat. Copil sau adult, Music Hub iți oferă spațiu de încercare – descoperirea instrumentului tău și de întâlnire – a altor oameni care, ca și tine, știu sau vor afla, importanța muzicii în calitatea vieții personale”, subliniază membrii echipei.Play in It este o aplicație dedicată iubitorilor de sport și mișcare, ce va permite găsirea unor parteneri cu care să practici sportul preferat.
Celelalte trei concepte dezvoltate până la finalul zilei sunt: Jocuri între generații, care-și dorește să aducă împreună oameni de toate vârstele, care să învețe unii de la alții, respectiv, jocuri și meserii, House of Arts, care propune crearea unui spațiu de întâlnire și creație pentru artiști și Social Hub în casa scării, care presupune revitalizarea unei scări de bloc și transformarea acesteia în loc de întâlnire și petrecere a timpului liber pentru vecini.